همه چیز درباره طراحی لوگو

لوگو چیست؟
​​​​​​​لوگو  که به فارسی «نشان واره» ترجمه شده، یک نماد است که میتواند شامل تصویر، نوشتار و یا طرح گرافیکی باشد.​​​​​​​

وظیفه لوگو 

وظیفه لوگو ایجاد یک تصویر مشخص از برند هست تا مخاطبین بتوانند آن را از سایر رقبا تشخیص دهند و محصولات و خدمات آن را برای خرید انتخاب کنند.

لزوم داشتن لوگو​​​​​​​

همانطور که اشاره شد هدف اصلی از طراحی لوگو ایجاد وجه تمایز ظاهری نسبت به رقبا است. اما علاوه بر آن لوگو حرفه ای میتواند باعث شود مشتری راحت تر به شما اعتماد کند. لوگو جایگاه اجتماعی کسب و کار شما را افزایش می دهد و باعث می شود بزرگتر از آنچه هستید به نظر برسید!​​​​​​​

آیا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد؟​​​​​​​

بخش قبلی مقاله را مطالعه کنید؛ اگر مزایایی که نام بردیم برایتان اهمیت دارد،شما به لوگو نیاز دارید.جایگاهی که برای کسب و کارتان متصور هستید هم میتواند پاسخ بله یا خیر به این پاسخ بدهد. مطمئن باشید یک کسب و کار حرفه ای که جایگاهش در ذهن مشتریانش اهمیت دارد، در اینکه لوگو داشته باشد یا خیر تردید نمی کند.

Logo design

Everything about the logo

چرا هزینه های طراحی لوگو متفاوت است؟​​​​​​​

متغیر های زیادی برای تعیین هزینه طراحی لوگو وجود دارد.
میزان زمانی که برای لوگو شما صرف خواهد کرد،تعداد اتود هایی که تحویل میگیرید؛ خواسته هایی که ازطراح دارید و خیلی از عوامل دیگر میتواند هزینه طراحی لوگو را افزایش یا کاهش دهد.
اما تفاوت اصلی بین لوگوهای به اصطلاح اقتصادی با لوگوهایی که حرفه ای طراحی می شوند به شرح زیر است :
طراحی لوگوی حرفه ای از مسیر بررسی موضوع کسب و کار ، مخاطبان ، رقبا و شورع طراحی طبق اطلاعات به دست آماده می گذرد.

این نوع لوگو به ساخت یک هویت مستقل و متمایز برای کسب و کارتان کمک می کند ، اما لوگوی اقتصادی چطور؟
لوگو اقتصادی بیشتر برای کسب و کارهای اینترنتی مناسب است که از لوگو فقط در پروفایل خود استفاده می کنند!
استفاده از المان ها و اشکال موجود در فضای اینترنت و فونت های موجود در بازار موجب شکل گیری نشانی مشابه سایر نشان ها خواهد شد.
​​​​​​​
همین تفاوت ها موجب اختلاف قیمت قابل توجه بین این دو سطح طراحی لوگو می شود.

کدام لوگو برای کسب و کار من مناسب است؟​​​​​​​

اجازه دهید قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم با انواع لوگو آشنا شویم و بعد پاسخ این سوال را بررسی گنیم.​​​​​​​

لوگو تایپ:
لوگو تایپ در واقع ترسیم نام برند به شکل منحصر به فرد است که یک مفهوم هم در آن گنجانده شده مثل لوگو فدکس که در نگاه اول صرفا یک فرم خاص نوشتار دیده میشود ​​​​​​​

لوگو کلمه :
یکی دیگر از زیر مجموعه های لوگو تایپ، لوگو کلمه یا ورد مارک است.این دسته از لوگوها دقیقا مشابه لوگو تایپ هستند با این تفاوت که گویای مطلب یا مفهوم نیست وصرفا شکل نوشتاری خاص از یک واژه است.برای مثال میتوان به لوگو کوکا کولا یا سایپا شاره کرد​​​​​​​.

لوگو تصویری:
وظیفه لوگو تصویری نمایش خمات یا محصول  و ویژگی منحصر به فرد کسب وکار شما در قالب یک تصویر است.لوگو های تصویری ماهیت شرکت شما را راحت تر و سریعتر از لوگو نوشتاری به نمایش میگذارد و بعد از تغییر سایز برای استفاده در اوراق اداری و موارد مشابه همچنان خوانا است.اما درمقابل ایجاد تصویری متمایزبا لوگو تصویری به نسبت لوگو نوشتاری در ذهن مخاطب کار سخت تری است.

لوگو مونوگرام:
در مونوگرام حرف اول اسم شرکت مبنای طراحی قرار میگیرد.شرکت های زیادی مثل مک دونالد ،هوندا ، چنل،فیس بوک از این سبک لوگو استفاده کردنداما این نوع از لوگو به خاطر ساختار نوشتار در زبان فارسی کابرد زیادی ندارد یا حداقل تاکنون زیاد مورد استفاده قرار نگرفته اما لوگو شرکت های بامیلویا لوگو شبکه ورزش را میشود در این دسته بندی گنجاند.​​​​​​​

لوگو ترکیبی:
میشود گفت لوگو ترکیبی حاصل ترکیب لوگو نوشتاری با لوگو تصویری است.یعنی در لوگو تصویری ازلوگو نوشتاری به علاوه یک لوگو تصویری استفاده میشود. لوگو شرکت های شیپور،آپارات،زرین پال جزو لوگو های ترکیبی هستند.
اما جدیدا دیده میشود در لوگو تصویری از نماد استفاده میکنند و به اشتباه لوگو تکیبکی خوانده میشود در صورتی که نه تنها این لوگو ها، لوگو ترکیبی نیستند بلکه اصلا لوگو نیستند! چند لوگو که در زیر مشاهده میکنید در این دسته قرار میگیرند.​​​​​​​

با توجه به اینکه با انواع لوگو و ویژگی های هر یک آشنا شدید تقریبا می تونید تشخیص بدید که چه به چه سبکی علاقه مند هستید.اما انتخاب لوگوی مناسب برای کسب و کارها نیازمند بررسی دقیق کسب و کار و مخاطبان هست که بهتر است این کار را به متخصصان این حوضه بسپارید.

کدام لوگو برای کسب و کار من مناسب است؟​​​​​​​

دریافت مشاوره